2013年9月30日星期一

要闻转载: 访民天安门放爆竹 抗议征地(视)

看中国 - 看中国新问
 
Dream of a beautiful home?

Dream Houses features beautifully designed houses, amazing interiors and the latest decorating trends. Subscribe today and start getting inspired.
From our sponsors
访民天安门放爆竹 抗议征地(视)
Sep 30th 2013, 02:14

【看中国2013年09月30日讯】临近十·一,到北京上访的民众愈来愈多,其中广西河池宜州市一名年约七旬的杨姓老翁,疑因不满政府强行征地,前天与妻子到北京天安门城楼的金水桥点燃爆竹抗议,杨翁即场被便衣警员带走调查。

老夫妇失维生土地

海外博讯新闻网报道,涉事老夫妇赖以维生的土地,十多年前遭政府强征,多年来失去经济来源,惟多次上访无果。无奈之下,杨于前天下午一时四十分左右,与妻子在天安门放爆竹,图惹起关注。

从网上一段长约两分钟的视频可见,他们先在金水桥外来回走动,其后杨翁在袋内取出一捆爆竹点燃,并将爆竹抛在地上。现场民众纷纷走避,而附近的便衣警员在事发后三秒内,迅速将杨翁制服,随后另一名便衣警员到场增援,并将杨带走调查。

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

没有评论:

发表评论

网页浏览总次数